تحلیل نگرش دانشجو معلمان در رابطه با نیاز آنها به مشاوره برای عملکرد بهتر در مدارس
کد مقاله : 1203-6MEDUCT
نویسندگان
اسما سادات میرباقری *1، عادل سلیمانی2
1دانشگاه فرهنگیان
2استاد دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه
چکیده مقاله
هدف کلی پژوهش کیفی حاضر که با رویکرد مطالعه موردی انجام شده است ، تحلیل نگرش دانشجو معلمان در رابطه با نیاز آنها به مشاوره برای عملکرد بهتر در مدارس می باشد. داده های این پژوهش با روش مصاحبه نیمه ساختارمند از جامعه آماری دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان شهید صدوقی کرمانشاه با روش نمونه گیری هدفمند از ده دانشجو معلم جمع آوری شده است. تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش با کدگذاری های باز، محوری و گزینشی انجام شده است . از تجزیه و تحلیل 70 کد باز ، 11 کد محوری و 4 کد گزینشی ، نتایج نشان داد عوامل توسعه نرم حرفه ای، نیاز به راهنمایی و مشاوره در تدریس ، تقویت اعتماد به نفس وکاهش استرس، ایجاد امنیت شغلی، ارتقا یافتن در مدیریت کلاس، بهبود مهارتهای تدریس، مدیریت کردن چالش ها، ارزیابی در تدریس، خلاقیت در فرایند تدریس، انگیزه بخشی دانشجومعلمان ،برنامه ریزی آموزشی ، رشد فردی و تعامل ، ارتقای مهارت های ارتباطی ، خودشناسی و زندگی شخصی بر عملکرد تدریس دانشجو معلمان در مدارس اثرگذار است و راهنمایی و مشاوره می‌تواند نقش کلیدی در بهبود این عملکرد ایفا کند .
کلیدواژه ها
مشاوره، عملکرد ، دانشجومعلم
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر