واکاوی نقش استفاده از پیام رسان شاد در تقویت عملکرد دانش آموزان برای انجام تکالیف |
کد مقاله : 1186-6MEDUCT (R1) |
نویسندگان |
هومن رشیدینژاد *1، امیرحسین مرادیزاده کلشتری2، محمدسجاد نفیسی زیدهسرائی1 1دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی (ع) رشت 2دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام علی (ع) رشت |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف واکاوی نقش پیامرسان شاد بر تقویت عملکرد دانشآموزان در انجام تکالیف، صورت گرفته است. روش تحقیق، کیفی از نوع پدیدارشناسی میباشد و دادهها از طریق توزیع پرسشنامه میان 20 معلم دو مدرسه ابتدایی در شهر رشت، گردآوری گردید. نتایج نشان داد که استفاده از پیامرسان شاد در برخی جنبهها، از جمله تقویت خلاقیت، دقت و نظم دانشآموزان و افزایش نظارت والدین، تأثیر مثبتی داشته است. با این حال، چالشهایی نظیر ضعف زیرساختهای فناوری، افزایش بار کاری معلمان، و کاهش مسئولیتپذیری دانشآموزان نیز قابل توجه است. یافتهها حاکی از آن است که پیامرسان شاد با توجه به مزایای بهرهگیری از آن، میتواند به عنوان یک ابزار مکمل در مدیریت تکالیف به کار رود، به شرط آنکه زیرساختهای لازم فراهم آید و معلمان و والدین، از آموزشهای لازم بهره گیرند. این پژوهش پیشنهاد میکند که ترکیب روشهای سنتی و دیجیتال در مدیریت تکالیف میتواند به افزایش بهرهوری فرآیند یادگیری کمک کند. |
کلیدواژه ها |
پیامرسان شاد، ارائه تکلیف، آموزش آنلاین |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |