بررسی نقش فناوری و هوش مصنوعی در آموزش و عملکرد تحصیلی دانشآموزان |
کد مقاله : 1169-6MEDUCT |
نویسندگان |
میثم آزادیان *، امیر حاجتی مربی تربیت بدنی و سلامت |
چکیده مقاله |
با پیشرفت سریع فناوری و هوش مصنوعی، نظامهای آموزشی در سراسر جهان تحولات چشمگیری را تجربه کردهاند. در ایران نیز فناوریهای نوین و پلتفرمهای آموزشی آنلاین فرصتهای جدیدی را برای ارتقای کیفیت آموزش و بهبود عملکرد تحصیلی دانشآموزان فراهم آوردهاند. این مقاله به بررسی تأثیر فناوری و هوش مصنوعی بر فرآیند یادگیری دانشآموزان در مدارس ایران پرداخته است. مطالعه حاضر به مزایای استفاده از این فناوریها، شامل دسترسی گستردهتر به منابع آموزشی، امکان شخصیسازی محتوا بر اساس نیازهای فردی دانشآموزان و افزایش تعامل میان دانشآموزان و معلمان پرداخته است. همچنین، چالشهایی نظیر کمبود زیرساختهای مناسب، نگرانیهای امنیتی، و لزوم توانمندسازی معلمان برای بهرهگیری مؤثر از این ابزارها مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه، راهکارهایی برای غلبه بر این موانع و استفاده بهینه از فناوریهای نوین و هوش مصنوعی در نظام آموزشی ایران پیشنهاد شده است. این راهکارها میتوانند به بهبود کیفیت یادگیری، کاهش نابرابریهای آموزشی، و توسعه پایدار سیستم آموزشی کشور کمک کنند. |
کلیدواژه ها |
فناوری آموزشی، هوش مصنوعی، عملکرد تحصیلی، آموزش آنلاین |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |