بررسی زمینه های رشد و تعالی دانشجویان رشته مشاوره با رویکرد پدیدار شناسی
کد مقاله : 1148-6MEDUCT (R1)
نویسندگان
عزت الله ملک پور افشار *1، مهدی دستان2
1گروه اموزش روانشناسی و مشاوره ،دانشگاه فرهنگیان،صندوق پستی 889-14665تهران ،ایران
2دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی زمینههای رشد و تعالی فردی دانشجویان رشته مشاوره با رویکرد پدیدارشناسی میپردازد. هدف
اصلی این تحقیق شناسایی تجربیات زیسته دانشجویان و چگونگی تأثیر این تجربیات بر فرایند رشد و توسعه فردی
آنها است. با استفاده از روش کیفی و تحلیل پدیدارشناختی، دادهها از طریق مصاحبههای عمیق با دانشجویان جمعآوری
شد. نتایج نشان میدهد که عوامل مختلفی از جمله حمایت اجتماعی، تجربیات آموزشی و خودآگاهی در رشد و تعالی
فردی دانشجویان مؤثر هستند. این مقاله به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود برنامههای آموزشی و مشاورهای در این زمینه
میپردازد.این مقاله به بررسی زمینههای رشد و تعالی فردی دانشجویان رشته مشاوره با رویکرد پدیدارشناسی میپردازد. هدف
اصلی این تحقیق شناسایی تجربیات زیسته دانشجویان و چگونگی تأثیر این تجربیات بر فرایند رشد و توسعه فردی
آنها است. با استفاده از روش کیفی و تحلیل پدیدارشناختی، دادهها از طریق مصاحبههای عمیق با دانشجویان جمعآوری
شد. نتایج نشان میدهد که عوامل مختلفی از جمله حمایت اجتماعی، تجربیات آموزشی و خودآگاهی در رشد و تعالی
فردی دانشجویان مؤثر هستند. این مقاله به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود برنامههای آموزشی و مشاورهای در این زمینه
میپردازد.
کلیدواژه ها
کلید واژهها: مشاور، رشد و تعالی فردی، رویکرد، پدیدارشناختی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی