بررسی زمینه های رشد و تعالی دانشجویان رشته مشاوره با رویکرد پدیدار شناسی |
کد مقاله : 1148-6MEDUCT (R1) |
نویسندگان |
عزت الله ملک پور افشار *1، مهدی دستان2 1گروه اموزش روانشناسی و مشاوره ،دانشگاه فرهنگیان،صندوق پستی 889-14665تهران ،ایران 2دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
این مقاله به بررسی زمینههای رشد و تعالی فردی دانشجویان رشته مشاوره با رویکرد پدیدارشناسی میپردازد. هدف اصلی این تحقیق شناسایی تجربیات زیسته دانشجویان و چگونگی تأثیر این تجربیات بر فرایند رشد و توسعه فردی آنها است. با استفاده از روش کیفی و تحلیل پدیدارشناختی، دادهها از طریق مصاحبههای عمیق با دانشجویان جمعآوری شد. نتایج نشان میدهد که عوامل مختلفی از جمله حمایت اجتماعی، تجربیات آموزشی و خودآگاهی در رشد و تعالی فردی دانشجویان مؤثر هستند. این مقاله به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود برنامههای آموزشی و مشاورهای در این زمینه میپردازد.این مقاله به بررسی زمینههای رشد و تعالی فردی دانشجویان رشته مشاوره با رویکرد پدیدارشناسی میپردازد. هدف اصلی این تحقیق شناسایی تجربیات زیسته دانشجویان و چگونگی تأثیر این تجربیات بر فرایند رشد و توسعه فردی آنها است. با استفاده از روش کیفی و تحلیل پدیدارشناختی، دادهها از طریق مصاحبههای عمیق با دانشجویان جمعآوری شد. نتایج نشان میدهد که عوامل مختلفی از جمله حمایت اجتماعی، تجربیات آموزشی و خودآگاهی در رشد و تعالی فردی دانشجویان مؤثر هستند. این مقاله به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود برنامههای آموزشی و مشاورهای در این زمینه میپردازد. |
کلیدواژه ها |
کلید واژهها: مشاور، رشد و تعالی فردی، رویکرد، پدیدارشناختی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |