نقش اخلاق حرفه‌ای در توسعه‌ی مهارت‌های راهنمایی و مشاوره دانشجو معلمان
کد مقاله : 1128-6MEDUCT
نویسندگان
مظهر مقدمی فر *
عضو هیات علمی
چکیده مقاله
چکیده:
این مقاله به بررسی نقش اخلاق حرفه‌ای در توسعه مهارت‌های راهنمایی و مشاوره دانشجو معلمان می‌پردازد. اخلاق حرفه‌ای، به عنوان یکی از عناصر اساسی و مؤلفه‌های کلیدی در فرایند تعلیم و تربیت در محیط‌های آموزشی، تأثیر قابل توجهی بر کیفیت و اثربخشی فرآیندهای آموزشی و مشاوره‌ای دارد. هدف این پژوهش، تحلیل و ارزیابی اهمیت اصول اخلاق حرفه‌ای در تقویت مهارت‌های مشاوره‌ای دانشجو معلمان و تأثیر آن بر بهبود عملکرد حرفه‌ای و روابط بین فردی در محیط آموزشی است.
این مطالعه با استفاده از روش‌های تحلیلی و توصیفی و با بررسی ادبیات موجود در زمینه اخلاق حرفه‌ای و مشاوره آموزشی انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد که رعایت اصول اخلاق حرفه‌ای توسط دانشجو معلمان، می‌تواند به افزایش اعتماد متقابل، بهبود ارتباطات، و ایجاد محیطی حمایتی و انگیزشی در کلاس‌های درس منجر شود. همچنین، این اصول نقش مهمی در تقویت مهارت‌های حرفه‌ای دانشجو معلمان و افزایش کیفیت خدمات مشاوره‌ای دارند. می‌تواند به بهبود روابط میان معلمان و دانش‌آموزان، افزایش اعتماد متقابل و ایجاد محیطی حمایتی و انگیزه‌بخش منجر شود.
نتیجه‌گیری پژوهش حاکی از آن است که آشنایی و تعهد به اصول اخلاق حرفه‌ای برای دانشجو معلمان ضروری بوده و می‌تواند به شکل قابل توجهی به بهبود کیفیت یاددهی و یادگیری در مدارس کمک کند. پیشنهادات عملی برای تقویت اخلاق حرفه‌ای در برنامه‌های آموزشی دانشجو معلمان ارائه شده است که می‌تواند به عنوان راهنمایی برای سیاست‌گذاران آموزشی و مربیان مورد استفاده قرار گیرد.
کلید واژه ها: اخلاق حرفه‌ای، توسعه مهارت‌ها ،راهنمایی و مشاوره ،تعلیم و تربیت ،کیفیت آموزش
کلیدواژه ها
کلید واژه ها: اخلاق حرفه‌ای، توسعه مهارت‌ها ،راهنمایی و مشاوره ،تعلیم و تربیت ،کیفیت آموزش
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر