مطالعه و مقایسه میزان شناخت دانشجو معلمان رشته مشاوره از اصول اخلاق حرفه ای
کد مقاله : 1051-6MEDUCT (R1)
نویسندگان
ادیبه برشان *1، مجتبی پورکریمی هاوشکی2، زهره سعید1
1استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
2استادیارگروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان ، تهران، ایران
چکیده مقاله
یکی از ضرورت‌های مشاوره و روان درمانی، آگاهی مشاوران از اصول اخلاق حرفه‌ای می‌باشد. بدین ترتیب این پژوهش با هدف بررسی میزان شناخت دانشجومعلمان رشته مشاوره از اصول اخلاق حرفه‌ای در بین دانشجو معلمان رشته مشاوره دانشگاه فرهنگیان کرمان انجام گرفت. در این پژوهش 66 نفر از دانشجو معلمان دختر و پسر به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده در پژوهش پرسشنامه محقق ساخته40 سوالی(1400) بود. این پرسشنامه با استفاده از اصول اخلاق و معیارهای حرفه ای مشاوران و روانشناسان تهیه شد. نتایج نشان داد که از 40 نمره کل آزمون، میانگین نمره دانشجو معلمان پسر 21/03با انحراف معیار 28 /3و دانشجو معلمان دختر06/ 22 با انحراف معیار 3/02 بود. نتایج آزمون تی‌تک نمونه ای نشان داد که سطح شناخت دانشجو معلمان با 95 درصد اطمینان از میانگین جامعه کمتر بوده و نتایج آزمون تی‌مستقل نشان داد که بین شناخت دانشجو معلمان دختر و پسر در سطح 0/01>P تفاوت معناداری مشاهده نمی‌شود.
کلیدواژه ها
دانشجو معلمان، مشاوره، اصول اخلاق حرفه‌ای
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر